Poradnia Dermatologiczna

ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY

Bardzo często pierwszy objaw skłonności alergicznych pacjenta. Dotyczy dzieci i dorosłych ale u 90%  chorych pojawia  się do 5 roku życia. Sucha, szorstka skóra oraz uporczywy i nawracający świąd, powoduje dużą skłonność do zakażeń wirusowych, bakteryjnych i grzybiczych. Stanowi to duży problem zarówno  dla dzieci i dorosłych. Nowoczesne środki pielęgnacyjne typu EMOLIENTOW  nie zawsze wystarczają dla złagodzenia tych dolegliwości.

POKRZYWKA

Charakterystyczne  swędzące bąble  przypominające  oparzenie pokrzywą pojawiają się chociaż raz w życiu u 10% pacjentów. Wiele czynników takich jak leki, konserwanty żywności  czy też stres powoduje powstanie tych dokuczliwych a nierzadko zagrażających życiu (np. obrzęk krtani).

ŁOJOTOKOWE ZAPALENIE SKÓRY

Powszechnie występujące schorzenie, częste u osób z predyspozycjami rodzinnymi ogniska zaczerwienienia i złuszczania na skórze twarzy, dekoltu i głowy(łupież) są częstym problemem zarówno u małych dzieci jak i w okresie dojrzewania. Występuje także u dorosłych. Wiele czynników wynikających z postępu cywilizacyjnego (stres dieta klimatyzacja) powoduje nawroty tego dokuczliwego schorzenia.

ZNAMIONA SKÓRNE

Praktycznie wszyscy pacjenci na swojej skórze mogą zaobserwować pewne nieprawidłowości w  postaci guzków,  brodawek czy narośli. Problem ten narasta po okresie dojrzewania kiedy to te wrodzone nieprawidłowości zapisane genetycznie ujawniają się w postaci znamion. Dysponując DERMATOSKOPEM możemy ocenić charakter tych zmian.

ŁUSZCZYCA

Około 4% populacji cierpi na zmiany skórne o charakterze narastania łuski na chorej skórze. Potwierdzono  rodzinne występowanie zmian ale i wpływ czynników zewnętrznych na przebieg tej przewlekłej choroby skóry. Stres, dieta i leki przyjmowane przez pacjenta zwłaszcza krążeniowe  zaostrzają i utrudniają leczenie tej choroby. Łuszczyca atakuje również skórę głowy i paznokcie naśladując grzybicę

TRĄDZIK  MŁODZIEŃCZY

Istotny problem dla młodzieży/ale i dorosłych/ i ich bliskich ze względu na lokalizację zmian na twarzy i dekolcie oraz  przewlekły i nawracający przebieg. Szeroka gama kosmetyków aptecznych i drogeryjnych nie rozwiązuje problemu. Leczenie trądzika nadal stanowi problem mimo postępu medycyny w tej dziedzinie.

TRĄDZIK RÓŻOWATY

Uciążliwa choroba skóry dotycząca głownie dorosłych kobiet. Charakteryzuje się stanami zapalnymi na skórze twarzy i dekoltu. Rozszerzone naczynia chorej skóry, powodują problemy pielęgnacyjne i skłonności do podrażnień. Stres, zaburzenia funkcji przewodu pokarmowego oraz infekcje zapalne wpływają niekorzystnie na przebieg trądzika różowatego. Skóra wrażliwa towarzysząca temu schorzeniu wymaga specjalnej pielęgnacji oraz zmiany nawyków życiowych pacjenta.

GRZYBICE SKORY I PAZNOKCI

Chorobom tym sprzyja są postęp cywilizacyjny, między innymi odzież z włókien sztucznych oraz leczenie antybiotykami, które zwiększają częstość  zachorowań. Grzybice mają charakter zakaźny, przenoszą się z człowieka na człowieka lub ze zwierzęcia na człowieka. Dotyczą okolic o zwiększonej wilgotności lub narażonych na kontakt z czynnikiem zakaźnym.

ŁYSIENIE

Włosy i ich wygląd są istotnym czynnikiem wpływającym na samoocenę pacjenta. Problemy związane z utratą  włosów dotyczą zarówno dzieci (łysienie plackowate) jak i dorosłych (łysienie androgenowe, czyli zależne od układu hormonalnego). Wiele czynników genetycznych środowiskowych i infekcyjnych  może spowodować znaczną utratę lub przerzedzenie włosów i tylko systematyczne i właściwe leczenie może tą sytuację zmienić.